Your browser (Internet Explorer 7 or lower) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.

X

Navigate / search

Pedagogisch-didactisch handelen van docenten in het mbo

De kwaliteit van het middelbaar beroepsonderwijs is een veelbesproken thema. Wat bepaalt die kwaliteit? Kaders en verwachtingen die door anderen (overheid, besturen, schoolleiding, belangengroepen, wetenschap) zijn vastgesteld spelen een belangrijke rol. Maar de docent bepaalt de kwaliteit en maakt daarmee het verschil in de klas.

Op 29 oktober 2015 vond hierover de mbo-special plaats. Carlos van Kan, senior onderzoeker bij HAN en gepromoveerd op onderzoek naar leraar-leerling interacties, nam de aanwezigen mee in de ‘bumpy-moments-methodiek’ en koppelde de interacties aan onderwijspedagogische visies.

Zijn presentatie en filmpjes zijn HIER te zien.

 

Ook een aantal interessante links:

https://www.onderwijsraad.nl/publicaties/2013/bumpy-moments-in-de-dagelijkse-onderwijspraktijk/item176

 

Een verslag van de dag wordt binnenkort opgesteld door Angela Ponse, student aan Zadkine, die hiervan haar afstudeerproject maakte.